۱۳۹۵ خرداد ۲۷, پنجشنبه

استرالیا ویزای روحانی شیعه طرفدار 'حکم مرگ همجنسگرایان' را باطل کرد

استرالیا ویزای یک روحانی مسلمان را که کشتن همجنسگرایان را طبق قوانین اسلامی مجاز دانسته بود باطل کرده است.
روز چهارشنبه، ٢٦ خرداد (١٥ ژوئن) وزیر مهاجرت و مراقبت مرزی استرالیا گفت که فرخ سکالشفر، روحانی شیعه بریتانیایی، پیش از آنکه ویزای او رسما باطل شود از استرالیا خارج شده است.
روز گذشته آقای سکالشفر که برای سخنرانی در "مرکز اسلامی حسینی" در سیدنی به استرالیا سفر کرده بود، در فرودگاه سیدنی گفت که پس از رایزنی "با جامعه مسلمانان استرالیا" تصمیم گرفته از استرالیا خارج شود و دولت این کشور او را اخراج نکرده است. او سه شنبه هفته گذشته به منظور سخنرانی در مرکز اسلامی حسین در سیدنی وارد آن شهر شده بود.
وزیر مهاجرت استرالیا گفته است "این فرد شب گذشته به اراده خود تصمیم گرفت استرالیا را ترک کند و ما از این تصمیم استقبال می کنیم زیرا بسیار دشوار، حتی غیرممکن است که او بتواند به استرالیا بازگردد."
نخست وزیر استرالیا هم گفته است که این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد که به چه دلیل وزارت مهاجرت اسم آقای سکالشفر را در فهرست افرادی قرار نداده بود که باید با درخواست آنان برای دریافت ویزا با حساسیت برخورد شود. او گفت که به محض اینکه در روز دوشنبه از حضور این فرد در استرالیا آگاه شد، دستور بازنگری ویزای او را صادر کرد.
ماجرای فرخ سکالشفر با گزارش یک روزنامه استرالیایی از سخنرانی او در باره همجنسگرایی آغاز شد که در سال ٢٠١٣ در دانشگاه میشیگان، آمریکا، ایراد کرد و نوار ویدیوئی آن در اینترنت قرار گرفته است.
سکالشفر در مورد کسانی که در ملاء عام رفتار همجنسگرایانه از خود نشان می‌دهند گفته بود که "حکم آنان مرگ است و در این مورد شرمندگی وجود ندارد." گزارش این روزنامه در حالی انتشار یافت که کشتار در باشگاه همجنسگرایان در اورلاندو، آمریکا، باعث افزایش حساسیت در مورد برخورد با همجنسگرایان شده است.
در واکنش به انتشار این گزارش، سکالشفر در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفته است که نظر او در مورد مجازات همجنسگرایی "خارج از موضوع" گزارش شده است و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان کشتار اورلاندو، این نظر را نادرست دانسته که سخنان او باعث برانگیختن نفرت از همجنسگرایان در فرد مهاجم شد.
فرخ سکالشفر افزوده است که سخنرانی دانشگاه میشیگان شامل یک "بحث تئوریک" بود و در آن، او گفت که در یک جامعه تحت حکومت اسلامی، در صورتی که افراد در ملا, عام مرتکب فعل همجنسگرایانه شوند، محکمه شرعی برای آنان حکم مرگ صادر می‌کند. آقای سکالشفر گفت که نمی‌بایست متن سخنرانی خود را در دسترس همگان قرار می‌داد.
فرخ سکالشفر در مورد ماجرای کشتار اورلاندو گفت "یک سخنرانی که هدف آن ایجاد نفرت نیست و سه سال پیش ایراد شده، هرگز نمی‌تواند انگیزه چنین کشتاری باشد." او مرتبط دانستن عمر متین، عامل کشتار اورلاندو، با خود را مردود دانست و گفت که او از پیروان ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بود و اعضای این گروه را "جانی" توصیف کرد.
بهرام فرخ سکالشفر در سال ١٩٧٣ در خانواده ایرانی در شهر منجستر در بریتانیا متولد شد و به نوشته برخی سایت‌ها، در رشته پزشکی تحصیل کرد اما ظاهرا مدتی را در قم علوم اسلامی فرا گرفت.
در سال‌های گذشته، در مواردی از او با عنوان متخصص "اخلاق زیستی" برای سخنرانی در مجامع پزشکی ایران دعوت به عمل آمد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر