۱۳۹۷ آذر ۲۴, شنبه

بیانیه وزارت خارجه امریکا درباره مرگ وحید صیادی نصیری در زندان جمهوری اسلامی

بیانیه وزارت خارجه امریکا درباره مرگ وحید صیادی نصیری در زندان جمهوری اسلامی

"ما عمیقا از شنیدن گزارشها در خصوص مرگ بی‌رحمانه آقای وحید صیادی نصیری، یک فعال حقوق بشر که رژیم ایران خودسرانه وی را بازاشت کرده بود متاسفیم. آقای صیادی نصیری دست به اعتصاب غذا زد تا نسبت به دستگیری خودسرانه و بازداشتش در قم، جایی که دسترسی به مشاوره حقوقی نداشت، در شرایط غیرانسانی نگه داشته شده بود، و به اتهامات واهی مانند "توهین به رهبری" متهم شده بود، اعتراض کند.

آقای صیادی نصیری بی‌آنکه صدایش به دنیای بیرون برسد در زندان رنج کشید و او تنها یکی از بسیار زندانیانی است که ناعادلانه در چنگال امیال رژیم ایران هستند.

ایالات متحده به شدیدترین لحن ممکن رژیم ایران را به خاطر نقض‌های فاحش و روزافزون حقوق بشرش محکوم می‌کند. ما می‌خواهیم که این رژیم از قراردادن ایرانیانی که عقایدشان را به طور مسالمت‌آمیز ابراز می‌دارند، در معرض شرایط وحشیانه و مرگهای آرام دست بردارد و تمام آنهایی را که ناعادلانه زندانی کرده است آزاد کند.

چند نفر دیگر به خاطر بی.اعتنایی رژیم ایران به زندگی و منزلت انسانها جان خود را از دست خواهند داد؟

آیت‌الله خامنه ای اخیرا گفت: «در ایران هیچ‌کسی به خاطر انتقاد از حکومت تحت فشار و تعقیب قرار نمی‌گیرد، و اگر کسی چنین ادعایی بکند دروغ گفته است.»

دروغگو کیست؟

ما مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده آقای صیادی نصیری ابراز می‌کنیم و می‌خواهیم که رژیم ایران حقوق و احترامی را که مردم ایران شایسته‌اش هستند، به آنها بدهد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر