۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

علی خامنه ای: «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است».


بی‌اعتنایی زنان به فتواهای رهبر

واکنش به فتوای ممنوعیت دوچرخه سواری قابل توجه است.
ده‌ها زن عکس‌های خود را ضمن دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر‌های مختلف راهی شبکه‌های اجتماعی کردند. یکی از جالب‌ترین این عکس‌ها، مردی پا به ‌سن گذاشته را نشان می‌دهد که در کنار شهرداری قزوین، تلاش دارد به همسرش دوچرخه‌سواری یاد دهد.
در ایران، به ویژه نسل جوان برخلاف نسل قبلی، میتینگ و تظاهرات برگزار نمی‌کند، بلکه با نادیده گرفتن فتواها و بی‌اعتنایی به سخنان رهبران نظام از خود واکنش نشان می‌دهد.
رهبر فتوا می‌دهد دوچرخه‌سواری نکنید، عکس‌هایشان را با دوچرخه منتشر می‌کنند.
رهبر می‌گوید زود ازدواج کنید و بچه زیاد به دنیا بیاورید، سن ازدواج سال به سال بالاتر می‌رود و روند افزایش جمعیت همزمان کاهش پیدا می‌کند.
می‌گویند تحصیلات دانشگاهی دختران یکی از دلایل افزایش طلاق و کاهش ازدواج است، دختران بیشتری در کنکورهای دانشگاهی ثبت ‌نام می‌کنند و با جدیت برای ورود به دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند.
نادیده گرفتن حکومت و بی اعتنایی به قوانین ضد زن آن به حربه‌ای موثر علیه نظامی تبدیل شده که برای مقابله با این پدیده هنوز راهی نیافته و در سردرگمی مطلق بسر می‌برد.
نسل جوان و به ویژه زنان، از مقابله مستقیم با حکومتی که از دستگیری مخالفانش ابائی ندارد، پرهیز می‌کنند. پاسخ آنها بی اعتنائی به قوانینی است که هدف‌شان تحمیل سبکی از زندگی است که با معیار‌های شخضی‌شان هم‌خوانی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر