۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

ریچارد داوکینز : اسلام بزرگترین پلیدی جهان است

ریچارد داوکینز : اسلام بزرگترین پلیدی جهان است
پروفسور ریچارد داوکینز (استاد بیولوژی در دانشگاه آکسفورد) ، آتئیست مشهور و نویسنده کتاب توهم خدا می گوید که نسبت به آینده امریکا و اروپا خوشبین است ولی نسبت به آینده جهان اسلام بسیار بدبین . داوکینز اضافه می کند که برای بهبود شرایط در کشورهای مسلمان ، مشکلات بسیار بیشتری داریم و به همین دلیل ، من اسلام را مانع خوشبختی و یکی از بزرگترین پلیدیهای زیان آور موجود در جهان می دانم .
پریشگر از او می پرسد : چه تفاوتی در این میان بین اسلام و مثلا مسیحیت قائل هستید که شما را نسبت به بهبود شرایط در جهان مسلمانان بیشتر بدبین می کند ؟ (البته داوکینز یکی از بزرگترین منتقدان مسیحیت هم هست)
ریچارد داوکینز پاسخ می دهد : در میان مسلمانان یک باور قوی هست که هر کلمه و جمله ایکه در قرآن نوشته شده ، کاملا درست و صحیح است ولی این موضوع در میان مسحیان به این شکل وجود ندارد .
پروفسور داوکینز ادامه می دهد : در میان مسلمانان این عقیده وجود دارد که چون باور ما درست و برتر است ، ما این حق و وظیفه را داریم که آن را به دیگران هم تحمیل کنیم و این یعنی که آنها این قصد را دارند که به هر قیمتی ولو با زور ، عقاید خود را به دیگران تحمیل و مطابق اعتقاد خود با آنان رفتار کنند . این مانع اصلی و در واقع خطر اصلی است ! آنها هیچ حقی برای تفکر و حق انتخاب شما قائل نیستند و من فکر می کنم ما نباید درباره این چنین افرادی خوش خیال باشم . قصد و هدف آنها چیزی جز تحمیل عقیده خود و گرفتن حق انتخاب از شما نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر