۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

خودکشی یک کارگر مقابل شرکت داروپخش درروز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و در آستانه‌ی روز کارگر

خودکشی یک کارگر مقابل شرکت داروپخش درروز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و در آستانه‌ی روز کارگر
در آستانه روز کارگر، یکی از کارگران باسابقه شرکت داروپخش اقدام به خودکشی کرده است. آن طور که جزئیات خبرها نشان می‌دهد، علت این خودکشی، مخالفت با اعطای وام به این کارگر بوده است.
به گزارش اقتصادنیوز، اکبری، کارگری خوش نام بود که حدود ۲۳ سال سابقه کار در شرکت داروسازی دارو پخش را داشت و شاید موافقت مدیر عامل این شرکت با اعطاء یک وام ساده می‌توانست از یک فاجعه انسانی جلوگیری کند.
آن‌طور که برخی شاهدان عینی گزارش داده‌اند، علی اکبری، کارگر با سابقه‌ای بود که سال‌ها عمر خود را در شرکت داروپخش گذرانده بود و حالا نزدیک به روز کارگر، اسم‌اش به عنوان مرحوم یاد می‌شود.
او که بر اثر مشکلات اقتصادی، درخواست وام برای تامین داروی کودکش را داشت، بارها با رد درخواست روبرو شد و سرانجام تصمیم به خودکشی کرد. اما مسئله‌ای که بسیاری بر آن تاکید می‌کنند، نوع برخورد با این کارگر بود. به گفته برخی شاهدان اکبری بعد از ارائه درخواست برای ملاقات با مدیر عامل، تهدید به خودکشی کرده بود که مسئول مربوطه نیز توجهی به این مسئله نکرده بود.
آن‌طور که یکی از شاهدان عینی این ماجرا عنوان کرده، اکبری، تقاضای ملاقات با مدیر عامل این شرکت را برای گرفتن وام داشت و مدیر عامل شرکت ضمن رد این تقاضا و در پاسخ به حرف‌های نامبرده که می‌گفت اگر با تقاضای وام من موافقت نکنید خودم را می‌کشم، به او پاسخ داد که برو و خودت را بکش.
آن‌طور که خبرها نشان می‌دهد، اکبری کارگری باسابقه در شرکت داروپخش بود که 23 سال در این شرکت خدمت کرده بود. این اتفاق تلخ درست در آستانه روز کارگر اتفاق افتاده است.
در طول یک سال گذشته، کارگران دیگری هم به دلیل مشکلاتی اقدام به خودکشی کرده‌اند. از کارگری که خود را زیر ریل قطار مترو انداخت تا اقدام به خودکشی کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره، همگی استیصال این کارگران را نشان می‌دهد که در برخی موارد به خودسوزی این کارگران هم منتهی می‌شود.
آن‌طور که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در ۹ ماه ابتدایی سال قبل نیز، سه هزار نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند که برخی کارشناسان، علت این آمار بالای خودکشی را مسائل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی- اجتماعی می‌دانند.
منبع: روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر