۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

هشتم مردادماه روزی است که اکبر محمدی در زندان اوین و بر اثر اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت نامطلوب خود جان باخت.





بسیاری از اصلاح طلبان به مردم دروغ گفتند وهمچون عادات بیمار گونه گذشته , تبعیض ها , انحصار طلبی ها , گروه بازیها , خط بازیها , تفرقه افکنی ها , زدنها و زیرپا خالی کردن های سبک نهادهای گزینشی رژیم اسلامی ایران را اینباراتوکشیده با خود به خارج از کشورآوردند و در خارج از کشور درحال نهادینه کردن آنند
سالگرد جان‌باختن ِ اکبر محمدی در زندان اوین
هشتم مردادماه روزی است که اکبر محمدی در زندان اوین و بر اثر اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت نامطلوب خود جان باخت.
اکبر محمدی در پی اعتراضات دانشجویی تیرماه ۱۳۷۸ در تهران دستگیر شد و به شکل وحشیانه‌ای مورد شکنجه قرار گرفت. اکبر محمدی در آن روز به همراه برادر و جمعی دیگر از فعالان دانشجویی دستگیر شد. اکبر در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد اما پس از چندی حکم او به ۱۵ سال حبس تقلیل پیدا کرد.
او پس از اعتصاب غذای خشک به شهادت هم بندان خود و به دنبال وخیم‌شدن وضعیت جسمی‌اش به بهداری زندان اوین منتقل شد.
ماموران زندن اکبر را با دست و پای در زنجیر بستند و دهان او را نیز با چسب بستند تا صدای او در آن زمان، به دلیل وجود بازرسان بین‌المللی در زندان، به گوش کسی نرسد. اکبر محمدی در همین شب به طرز مشکوکی فوت می‌کند. همبندان او گفتند که او به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.
پس از این، حکومت پیکر اکبر را شبانه و بدون حضور هیچ یک از اعضای خانواده او و در تحت تدابیر شدید امنیتی در روستای «چنگ میان» در اطراف شهر آمل دفن می‌کنند.
مادر اکبر محمدی در مراسمی که با حضور سنگین ماموران امنیتی برگزار شد در حالی که بر سر مزار اکبر گل و شیرینی پخش می‌کرد می‌گفت:
«امروز روز عروسی فرزندم است و همه‌ی شما در جشن عروسی اکبر شرکت کرده‌اید.»
اکبر محمدی در ۸ مرداد ۱۳۸۵ جان باخت.

http://manouchehrm.blogspot.com.tr/2015/07/blog-post_76.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر