۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

اسلام دین جبر و زور و جنایت"

اسلام دین جبر و زور و جنایت"

حمزه کاشغری، شب تولد محمد بن عبدالله (پیامبر اسلام) این سه جمله را خطاب به او در تویتر نوشت:

در روز تولدت من خواهم گفت که من آن شورش را در تو دوست داشتم، همیشه منبع الهام من بوده است، ولی من آن هاله نور در اطراف شما را دوست ندارم، در هر صورت من برای شما دعا نخواهم کرد.
در روز تولدت هر جا که نگاه میکنم شما رو میبینم، بعضی وقت ها عاشق بسیاری از وجوه شخصیت شما هستم ولی از بسیاری از وجوه شخصیت شما متنفر هستم و آنها را درک نمی‌کنم.
در روز تولد شما در مقابل شما به سجده نخواهم افتاد و دستان شما را نخواهم بوسید، بلکه ترجیح میدم مثل دو انسان برابر دست شما را بفشارم و به شما خواهم خندید همانطور که شما به من میخندید. من با شما مثل یک دوست برابر صحبت خواهم کرد و نه بیش از این.

************************
حمزه کاشغری (زاده ۱۹۸۹ میلادی در جده عربستان سعودی) خبرنگار، شاعر، فعال سایبری، روزنامه نگار و وبلاگ نویس، به جرم اتهام اهانت به پیامبر اسلام در مالزی بازداشت و تحویل به عربستان داده شد
حمزه کاشغری بلافاصله بعد از این تویتها تهدید به مرگ شد و مجبور به فرار به مالزی شد.
هزاران نفر از مردم مسلمان عربستان برای صدور حکم اعدامِ وی درخواست کرده بودند.
وی در مالزی دستگیر شده و در فوریه ۲۰۱۲ قرار شد تحویل مقامات سعودی داده شود.
مقام های مالزی وی را پس از ورود به آن کشور، بازداشت کردند
حکم اهانت به پیامبر اسلام در عربستان سعودی اعدام است.
سرانجام پس از دو سال بی خبری و نگرانی مجامع حقوق بشری بین‌المللی از وضعیت سلامت وی، خبرگزاری های عرب اعلام کردند که وی از زندان آزاد گشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر