۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

موارد اسیدپاشی که در تهران رخ داده، "نگران کننده نیست

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران امروز یکشنبه ۷ دی (۲۸ دسامبر) گفت که تعداد موارد اسیدپاشی که در تهران رخ داده، "نگران کننده نیست و اقدامات لازم در برخورد با این مساله انجام می‌شود."
"همه عاملان حوادث اسید پاشی‌های اخیر به جز حادثه اصفهان دستگیر شده‌اند."
در ماه‌های اخیر انجام چند حمله با اسید توسط مهاجمان ناشناس، که انگیزه‌ شخصی در آنها به چشم نمی‌خورد، باعث شده حساسیت عمومی نسبت به این حملات بالا برود.
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران هم گفته است که عامل اسیدپاشی اصفهان هنوز بازداشت نشده، اما وزارت کشور با جدیت پیگیر این موضوع است.
پیش از این چند مورد اسیدپاشی‌ در اصفهان که زنان جوان را هدف قرار داد با نگرانی و واکنش گسترده افکار عمومی در ایران همراه بود.
آقای ذوالفقاری همچنین گفت "صحت و سقم" حادثه اسیدپاشی روز پنجشنبه در محدوده هفت چنار تهران تایید نشده، اما استاندار تهران مسئول پیگیری این مساله است.
بنا به اعلام پلیس تهران عصر پنجشنبه ۴ دی "در محدوده هفت چنار دو نفر که صورت خود را پوشانده بودند با یک دستگاه موتور سیکلت به سمت یک راننده خودرو وانت اسید پاشیدند و متواری شدند."
به گفته سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران، در شش ماه نخست سال جاری خورشیدی، ۳۱۸ مورد اسیدپاشی در ایران رخ داده است. این حملات به طور عمده با انگیزه‌های شخصی نظیر انتقام‌جویی انجام می‌گیرد
.bbc.co.uk/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر