۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

فشار نيروهاي امنيتي بر خانواده يونس عساكره و منع تجمع مردم


فشار نيروهاي امنيتي بر خانواده يونس عساكره و منع تجمع مردم
بيانيه شهرداري و جواب فعالان عرب
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ مارس ۲۰۱۵
روز دوشنبه ١٦/٣/٢٠١٥ نيروهاي امنيتي با إيجاد جو امنيتي در محمره ( خرمشهر) سعي در منع تجمع مردم در مقابل درب شهرداري شدند و با إيجاد فشار بر خانواده عساكره آنها را از مصاحبه با هرگونه رسانه يا سازمان حقوق بشري ممنوع كردند.
بيش از صد تن از فعالان عرب براي همبستگي با خانواده يونس عساكره و اعتراض نسبت به اقدام شهرداري در مقابل درب شهرداري تجمع و اعتراض كردند اما نيروهاي انتظامي براي منع مردم از تجمع حدود ٥٠٠ تن از ماموران خود را در نقاط حساس شهر و اطراف شهرداري و فرمانداري قرار داد.
قابل ذكر است كه اداره اطلاعات محمره(خرمشهر) شيخ قبيلة عساكره و خانواده يونس را نسبت به هر گونه رخ داد تهديد كردند.فشار رسانه اي باعث شد كه بعضي از مسؤلين شهر با خانواده يونس عساكره تماس بگيرند. يونس عساكره ٣٤ ساله،متأهل و داراي دو فرزند ساكن محمره ( خرمشهر) مي باشد.
عساكره داراي يك دكه ميوه فروشي و اين دكه تنها منبع رزق اوست. يونس در يك منزل أجاره زندگي مي كند و اخيراً قرارداد أجاره وي تمام و صاحب خانه از او خواسته كه منزل را تخليه نمايد.
يونس عساكره هنگام مراجعه محل كار با تخريب دكه وي توسط ماموران نيروي انتظامي و شهرداري روبرو مي شود او با مشاهده اين صحنه و فشارهاي معيشتي يك گالن بنزين را با خود مي برد و در مقابل ساختمان شهرداري روز شنبه گذشته دست به خودسوزي كرد و هم اكنون در بيمارستان طالقاني با شدت ٩٠٪ سوختگي در بخش مراقبتهاي ويژه بستري است
بیانیه شماره 1شهرداری خرمشهر(93/12/24):
با نهایت تاسف و تالم از وقوع حادثه مورخ ۹۳/۱۲/۲۲ در شهرداری خرمشهر، با آرزوی سلامتی و ابراز همدردی عمیق با شهروندگرامی و خانواده محترم وی به اطلاع عموم مردم فهیم و شریف خرمشهر میرسانیم انتظار میرود شهروندان محترم در صورت هرگونه اعتراض به عملکرد شهرداری موارد را به مقام مافوق اطلاع دهند تا ازبروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.
در مقابل متاسفانه عده ای از افراد سودجو با تحجر و افراط سعی در تشویش اذهان عمومی دارند لذا از مردم شریف خرمشهر متواضعانه تقاضا داریم با حفظ آرامش صبر را پیشه خود قرارداده و شهرداری خرمشهر و کل مجموعه پرسنل اداری و خدماتی خود را در راستای خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان خوب و دوست داشتنی خرمشهر همراهی ونهایت سعی و تلاش خود را برای جلب رضایت شما شهروندان محبوب بعمل خواهیم آورد./ جوابیه فعالان اجتماعی به بیانیه شماره 1 شهرداری خرمشهر ( 93/12/24 )
بسم الله الرحمن الرحيم
تحجر و افراط و تندروی برای ما مردم مظلوم خرمشهر، و وقاحت هر چه تمام تر برای شما غاصبین حق مردم که اکنون بجای استعفا و برکناری خود با وقاحت هر چه تمام تر بیانیه صادر می کنید و نمک بر زخم مردم خرمشهر می گذارید! از کدام مقام مافوق صحبت می کنید !؟ نکند همان مقام مافوقی را می گویید که راس مشکلات در شهر است و شخص شهردار می باشد !؟
مردم خرمشهر صدای خود را هیچ گاه به شما بی لیاقتان نمی رسانند و منتظر هستند که بازرسین وزارت کشور و سایر ارگان های مربوطه به خرمشهر بیایند تا آنها حق اجحاف شده ی این مردم را برگردانند! تهمت تشویش اذهان عمومی چقدر زیبا و خنده دار است! شما به افکار مردم هم احترام نمی گذارید! شما با این پیامتان ثابت کردید که انگار افکار عمومی دیگری در شهر دارید و این مردم را بحساب نمی آورید! پیام نهایی شهروندان خرمشهری به شما افراد ابن الوقت این است که هر چه سریع تر جایگاه هایی که برای خدمت به مردم در شهرداری اشغال کرده اید را تخلیه کنید و بیش از این خشم و عصبانیت این مردم نجیب را بیشتر از این نکنید! که اگر چنین نشود عواقب خطیر و غیر قابل پیش بینی برای شما در کمین است.
وسلام علی من اتبع الهدى
شهروندان خرمشهری
كريم دحيمي فعال حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر