۱۳۹۴ فروردین ۵, چهارشنبه

به یاد یونس عساکره ؛ حامی مستضعفین کجاست!؟

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر اهواز، پس از مرگ یونس عساکره دستفروش خرمشهری، خانواده او برای اعمال محدودیت در مراسم خاکسپاری تحت فشار قرار گرفته‌اند. ظاهرا هنوز پیکر او را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند.

جامعه

بازداشت هشت ساعته پدر و برادر یونس عساکره

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر اهواز، پس از مرگ یونس عساکره دستفروش خرمشهری، خانواده او برای اعمال محدودیت در مراسم خاکسپاری تحت فشار قرار گرفته‌اند. ظاهرا هنوز پیکر او را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند.
به یاد یونس عساکره؛ که سهم او از هفتصد میلیارد دلار پول نفت؛ تنها در هشت سال؛ نه ویلاهای ناشی از فساد در شمال کشور بود و نه آپارتمان‌های سوپر لوکس کلان‌شهرهای ایران.
نه ماشین‌های چند صد میلیونی وارد شده با ارز مرجع بود و نه دیگر مزایای بچه پولدارهای تهران و تبریز و اهواز و رشت و اصفهان.
سهم او یک گاری بود و یک لیتر بنزین. گاری را از او گرفتند و تنها بنزین برای او باقی ماند.
برای یونس که مظلومانه از میان ما رفت ... و به یاد آر مردی را شش سال پیش در چنین روزهایی می‌گفت: «من میرحسین موسوی؛ آمده‌ام تا حامی مستضعفین باشم. آنانی که فشار تورم قامت‌شان را خم کرده و سیاست‌های نادرست اقتصادی عزت‌شان را نشانه رفته است.» حامی مستضعفین کجاست!؟
یونس عساکره دستفروش ۳۲ ساله خرمشهری که در اعتراض به ضبط بساط دستفروشی‌اش توسط شهرداری خرمشهر خودسوزی کرده بود، روز یک‌شنبه دوم فروردین (۲۲ مارس) در اثر شدت جراحات وارده درگذشت

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشری اهواز، پس از اعلام خبر مرگ او، پدر و برادرش به همراه یکی از بزرگان قبیله عساکره که برای تحویل گرفتن جسد به بیمارستان مطهری تهران رفته بودند به مدت هشت ساعت بازداشت شدند.
یونس عساکره پس از آنکه در روز ۲۳ اسفند (۱۴ مارس) در مقابل شهرداری خرمشهر دست به خودسوزی زد، به علت نبود امکانات کافی برای درمان در خرمشهر به تهران منتقل شد.
ممنوعیت عزاداری به روش عربی
پدر و برادر این دستفروش طی بازداشت هشت ساعته تحت فشار قرار گرفته‌اند تا شرایط وزارت اطلاعات برای برگزاری مراسم را بپذیرند. ظاهرا اداره اطلاعات از خانواده عساکره خواسته تا از تجمع مردم در مراسم عزا ممانعت کنند.
همچنین به آن‌ها گفته شده که در مراسم ختم فرزند خود اجازه سرودن اشعار عربی و پایکوبی و رقص ویژه عزاداری به‌سبک اعراب خوزستان نخواهند داشت.
به گزارش بولتن اهواز، به خانواده عساکره گفته شد که باید مراسم ختم فرزندشان را خارج از شهر خرمشهر و در مکانی باز و به دور از کوچه‌ها و خیابان‌های کوچک برگزار کنند.
مزدوران اطلاعات از خانواده عساکره خواسته‌اند تا از تجمع جوانان عرب در مراسم سوگواری ممانعت کنند. مزدوران اطلاعات تأکید کرده‌اند که خانواده یونس عساکره اجازه ندارند مراسم ختم پر ازدحام برگزار کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر