۱۳۹۳ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

"اسلام رحمانی چیست و جایگاه آن در اصول مختلف جامعه و حقوق انسان کجاست؟"


"اسلام رحمانی چیست و جایگاه آن در اصول مختلف جامعه و حقوق انسان کجاست؟"

رضایت الله
اسلام رحمانی به دنبال کسب رضایت الله است، چرا که اسلام یعنی تسلیم الله بودن. مهمترین هدف مسلمان کسب رضایت این الله است. زندگی اسلامی زندگی است که الله و فرمان و رضایت او، داور آن، و غایت و هدف آن است. مؤمن واقعی به دنبال رضایت الله است
عقلانیت
اسلام رحمانی، امور ضد خرد و خرد ستیز را در مقوله دین و احکام دینی گنجانده است .در متون دینی اموری است که توسط عقل انسانی پذیرفته نیست و گزاره های عقل ستیز اسلامیست
اخلاقیات
اخلاقیات و امور اخلاقی در دین اسلام راهی ندارند و اسلام فاقد اصول اخلاقیست
بر خلاف این گفتار که در معنای ظاهری نیک و مقبول هست «هر آنچه برای خود می‌پسندد برای دیگران هم می‌پسندد و آنچه را برای خود نمی‌پسندد برای دیگری نیزی نمی‌پسندد» در عمل و زمان اجرای قوانین اسلامی اثری از این کلمات زیبا مشهود نیست و تنها اجرای کامل آن قوانین خشن سرلوحه معتقدان اسلامیست.
کرامت و حقوق انسانی
نزد اسلام رحمانی، حقوق فطری و پایه انسانی را به رسمیت شناخته نمی شود و به آن باوری مشاهده نمیشود. این حقوق در هیچ شرایطی قابل اعاده نیست. اسلام رحمانی به حقوق بشر قائل به ارزش نیست
آزادی و اختیار انسان
در اسلام و طبق نص صریح قران هیچگونه اختیاری از خود ندارد و هر انچه خواست الله هست در تقدیر انسان منظور شده است و خوب و بد همه در اختیار و اراده الله است.
دموکراسی و سکولاریسم
در اسلام تمام امور زندگی انسانها در نام الله و خواسته های او تعریف شده است لذا در اسلام رحمانی سکولاریسم ذهنی وجود ندارد
اسلام رحمانی به خصوصی سازی دین باور دارد و قائل به سکولاریسم عینی، یعنی جدایی نهاد دین از نهاد حکومت نیست و برای برقرار کردن امور و ضوابط دینی در سطح عمومی، اسلام رحمانی با رعایت تمامی اصول احکام اسلامی و غیر دموکراتیک، در رقابتی نابرابر و به شکل مستبدانه و حاکمیت مطلق وارد نهادهای قضائی و محاکم و قوانین مدنی جامعه می‌شود.
نمونه‌های مدرن اسلام رحمانی «تروریسم اسلامی»
سید هاشم آقاجری، استاد دانشگاه ایرانی، به دلیل سخنرانی که در آن از برخی اعمال اسلامی در ایران انتقاد کرده و آنها را در تناقض با نگره‌های اسلام اصلی دانسته بود، به مرگ محکوم شد. به ویژه به دلیل گفتن اینکه مسلمانان "میمون" نیستند و نباید کورکورانه پیرو روحانیون باشند. این محکومیت بعداً به سه سال زندان کاهش یافت، و او در سال ۲۰۰۴، دو سال بعد از محکومیت آزاد شد
برخی فتواها خواستار اعدام رمان‌نویس سلمان رشدی و فعال اجتماعی تسلیمه نسرین به دلیل نظرات تحقیرآمیز در رابطه با اسلام شده‌اند.
تئودور ون گوگ فیلم‌ساز هلندی در ۲ نوامبر ۲۰۰۴ به دلیل ساخت فیلمی ۱۰ دقیقه‌ای درباره بدرفتاری با زنان در اسلام به نام تسلیم (Submission) توسط محمد بویری به قتل رسید.
نامه‌ای تهدیدآمیز به نویسنده این فیلم، آیان حرصی علی با چاقو به بدن تئو ون گوگ سنجاق شده بود. آیان حرصی علی، بلافاصله بعد از این ترور به مخفی‌گاه منتقل شد و هم‌اکنون توسط بادیگاردها حفاظت می‌شود.
در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵، جنجال کاریکاتورهای محمد در یولاندز پستن اتفاق افتاد، که بسیاری از آنها کاریکاتور محمد پیامبر اسلام را کشیده بودند.خشونت‌هایی در پی این ماجرا روی داد.
در ۴ اوت ۲۰۰۷، احسان جامی در شهر خود، ووربرگ در هلند مورد حمله سه مرد قرار گرفت. بسیاری علت این حمله را فعالیت او در کمیته مرکزی مسلمانان سابق می‌دانند.
یکی از مشهورترین فراخوانی‌ها برای جهاد در دوران مدرن و اسلام رحمانی در ۲۱ ژانویه ۱۹۷۹ رخ داد.
آیت الله خمینی جهاد "مقدس" علیه آمریکا را اعلام کرد.
ده‌ها هزار نفر تحت نام اسلام رادیکال اعدام شدند.
آیت‌الله خمینی جنگ ایران و عراق را "جنگ مقدس" نامید.
در پی فراخوانی خمینی به جهاد، هزاران نوجوان ایرانی برای ماموریت‌های شهادت‌طلبانه داوطلب شدند.
جنبش بسیج، قربانیان کودک و بزرگسال را تحت عنوان سرباز مقدس روانه جنگ کرد، و این امر توسط روحانیان حکومت ایران اسلامی تقدیس میشد.
با توجه به موارد ذکر شده در میابیم که اسلام رحمانی مغلطه ای پوچ و بیمعناست زیرا تغییر قوانین موکد موجود در قران مسلمین غیر ممکن و به معنای مخالفت آشکار با الله و فرامین اوست و اجرا و اطاعت از از انها تنها مجوز ورود مومنین به بهشت موعود الله و سعادتمندی آنان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر