۱۳۹۳ اسفند ۲۱, پنجشنبه

کتاب “عایشه بعد از پیغمبر” نوشته “کورت فریشلر” ترجمه “ذبیح الله منصوری“

کتاب فوق ترجمه کتابی است به نام «عایشه همسر محبوب محمد». این کتاب که نویسنده آن را از زبان «ثابت ابن ارطات» که پلیس مخفی معاویه پسر ابوسفیان بوده نگاشته‌است و مربوط به تحقیقات «ثابت» در مورد عایشه، (همسر محمد پسر عبدالله، پیامبر اسلام و دختر ابوبکر، اولین خلیفه بعد از رحلت محمد) می‌باشد. به طوریکه از مطالب کتاب می‌فهمیم عایشه ام‌المومنین در تمام وقایع سیاسی بعد از رحلت نبی اکرم، مستقیم و غیر مستقیم دست داشته‌است.
«عایشه» در سن شش یا هفت سالگی به محمد داده شد و محمد زمانیکه عایشه نه سال داشت با او نزدیکی کرد. در کتاب صحیح بخاری از عایشه نقل شده که محمد به من گفت:«تو دو بار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته‌ای را دیدم که ترا در تکه‌ای لباس ابریشمی حمل می‌کرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و او را نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم اگر این از طرف الله ‌است، پس این لخت شدن عایشه باید واقعا اتفاق بیافتند.»

https://azadieiran2.wordpress.com/2011/12/25/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%BA%D9%85%D8%A8%D8%B1/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر