۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

جایزه انجمن ملی نجوم در دستان اولین زن فضانورد ایرانی

انجمن ملی نجوم آمریکا انوشه انصاری، اولین فضانورد زن ایرانی را شایسته دریافت جایزه پیشگامی فضا دانسته‌است.
براساس گزارش این انجمن بین‌المللی آمریکایی، خانم انصاری اولین مسافر فضایی جهان در بخش خصوصی و اولین زن ایرانی  در فضا و اولین انسانی بوده‌است که از فضا وبلاگ‌نویسی کرده‌است.
انجمن ملی نجوم آمریکا انجمنی علمی و آموزشی بین‌المللی است که در زمینه پشتیبانی از اکتشافات و برنامه‌های فضایی فعالیت دارد.
این انجمن انوشه انصاری را به خاطر مشارکت و حضور خیره‌کننده‌اش در جوامع فضایی شایسته دریافت این جایزه دانسته‌است. به گفته این انجمن، انصاری به عنوان یک مهندس و کارآفرین ثابت‌قدم، در پیشبرد اهداف موسسه XPRIZE نقشی حیاتی داشته و در زمینه خصوصی‌سازی فضا تلاش‌های بسیاری کرده و همواره پیشگام بوده‌است.
به گفته این انجمن انصاری به عنوان سفیر فضایی در راستای ترویج فواید اکتشافات فضایی برای نسل بشر و به عنوان یک نمونه برای ترویج تفاهم میان ملت‌ها، الهام بخش نسل جوان بوده‌است تا رویاهای خود را دنبال کنند و برای همه آینده‌ای بهتر را رقم بزنند.
انصاری پیش از آغاز سفر هشت‌روزه‌اش به ایستگاه فضایی بین‌المللی، در پاسخ به پرسشی درباره آنچه می‌خواهد در این ماموریت انجام دهد گفت: امیدوارم بتوانم الهام‌بخش همه باشم، به ویژه جوانان، زنان و دختران جوان در سرتاسر جهان و در کشورهای خاورمیانه که در آنها فرصت‌هایی برابر مردان برای زنان فراهم نمی‌شود، تا تسلیم نشوند و رویاهای خود را دنبال کنند. شاید اکنون به نظرشان غیرممکن بیاید، اما من باور دارم اگر آنها رویاهای خود را در دل حفظ کنند و آن را پرورش دهند و به دنبال فرصت مناسب برای محقق کردن آنها باشند، رویاهایشان عملی خواهد‌شد.
جایزه انجمن ملی نجوم آمریکا در کنفرانس این انجمن که در تاریخ ۲۰ تا ۲۴ می در تورنتوی کانادا برگزار خواهد شد، به او اهدا می‌شود.
www.frtv.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر